Måndag!

Tja, sara här idag :)

Idag har jag och ida ridit totalt 3 hästar. Med repgrimma, utan bett och barbacka, men även en "normalt". Acke ilemon och russin. Började med acke och ille på baksidan av stallet för att se hur de reagerade på att vara utan bett och eftersom det gick bra så tog vi senare ett litet pass med acke i ridhuset, han var jätteduktig och lyssnade väldigt bra :) det gjorde vi medans första gruppen, montégruppen var ute och red, sen tog vi russin innan andra gruppen och gock ner till ridhuset eftersom hon tyckte det var lite konstigt att va utan bett. Satt upp med hjälp av pall idag, för att spara lite på hennes rygg, men såklart började hon backa och gick in i pallen och eftersom den är livsfarlig så skuttade hon framåt på alla fyra några meter, så jag hoppade av och så gick vi runt ett tag ist. Men så bestämdr vi oss för att ta en liten tur med träns ist för att se så att hon inte reagerade på min tyngd utan att det var pga pallen. Hon är ju inte van med att större rider henne. Men det gick jättebra och hon gick ganska fint, hon är ju en liten knäpp ponny och ganska rädd av sig, så dörren var väl inte riktigt hennes vän men hon kunde iaf rida förbi den. Men det blev ju inte direkt något riktigt pass. Sen körde andra gruppen ut men jag stannade kvar i stallet eftersom det inte fanns nån plats kvar till mig i rockarderna.. Men jag åt lite och sorterade borstar och plockade lite i stallet. Sen när dom kom tillbaka så selade vi av lite snabbt och slängde ut hästarna i hagen och så fixade vi iordning stallet. Sen blev det hemgång.

Imorgon ska vi förhoppningsvis slänga upp molly som är lite lättare på russin och kanske lydig och elof och prova med repgrimma. Sen får vi se om det blir något pass med acke kanske? Han är helt underbar att rida barbacka på!

Bilder kommer imorgon, från idas telefon oxå, men just nu dampar blogg.se appen lite och vill inte lägga upp bilder. Sen kan inte jag lägga in videor så vill ni se det kan ni ju klicka in på min facebook ;) men dom kommer inte heller förren imorgon ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0